середа, 1 квітня 2020 р.

01.04 Літературне читання. Паола Утевська "Гості з далеких берегів".

Гра „Письменник”
— Прочитайте оповідання правильно.
РЕЧГОВІ
реЧгові дуйть од лошки ніраше. реТба мивити шодку, липоти вітки. гоСьодні речгують няЛьо ренкоПет і ляО роМоз. ляО кривідла ківно. няЛьо ніприс рейдук. рийПшла чивтелька леОна сиВалівна. заНеромба року.

1. Прочитайте. Біографічна довідка
— Народилася Паола Володимирівна 14 вересня 1911 року в Одесі в сім'ї скульптора. Закінчила у 1925 році трудову школу, у 1931 році — робітфак Київського хіміко-технологічного інституту, а у 1941 році — філологічний факультет Київського університету. Однак не стала ні хіміком, ні філологом. Як багато її ровесників, одягла військову форму і пішла на фронт. У травні 1942 року її було контужено та важко поранено. Після одужання до кінця війни Паола Утевська перебувала в армії. Її нагороджено медалями. Після закінчення війни Паола Володимирівна була літературним консультантом в „Літературній газеті”, потім у журналі „Вітчизна” — друкувала статті, нариси, оповідання. Першу книжку написала у співавторстві з матір'ю, яка під назвою „З чорного золота” побачила світ у 1960 році. Потім письменниця почала писати для дітей різного віку. Це були науково-художні та історичні книжки: „Невмирущі знаки”, „Вічні мандрівники”, „Правда, яка нагадує казку”, „Квітковий годинник”. Писала вона в них про життя. Про те, що давно вже минуло, та про сучасність. Про навколишній світ, про живу та неживу природу. Її ерудиція в різних галузях науки вражала багатьох, а також — надзвичайна любов до природи.
Читання статті„Паола Утевська”  (с. 135) Дайте відповіді на питання.
— Де і коли народилася Паола Утевська?
— Чим вона захоплювалася в дитинстві?
— Які твори для дітей створювала?
2.Читання оповідання "Гості з далеких берегів".
1) Словникова робота.
Сувій — що-небудь згорнуте, скручене в трубку.
Фараон — титул царя в Стародавньому Єгипті.
Грубка — піч, що служить для опалювання приміщення.
Вичавити — видавити, вижати щось з чого-небудь.
Скоблити — зчищати, знімати верхній шар чогось чим-небудь гострим.
2)Дайте відповіді на запитання:
— Хто є його головними персонажами?
— Що Костик побачив на малюнку?
— Що його вразило?
— Які рослини показав дідусь Костикові?
— Що розповів про фікус?
— Де росте папірус?
— Які літери були у єгиптян?
— На чому писали єгиптяни?
— Де винайшли пергамент?
— Чому на ньому було писати зручніше, ніж на папірусі?
— Що таке берестяні грамоти?
— Хто винайшов наш сучасний папір?
— З чого Цай Лунь виготовляв папір?
3) Гра „Дочитай речення”.
— Знайдіть і дочитайте речення з твору.
• Хтось колись привіз з Індії...
• Рядки ієрогліфів вчені знаходять...
• Клали одну смугу на одну...
• А прості люди, коли одне одному хотіли вісточку подати...
• Обрізують з неї гілля ...
3. Домашнє завдання.
виразне читання стр.135-140, відповіді на 1 питання (письмово)

Немає коментарів:

Дописати коментар