субота, 28 березня 2020 р.

Літературне читання. У країні знань.

Тема Анатолій Давидов "Свідки минулих епох"





1. Біографічна довідка
— Народився А. Давидов 1938 р. у с. Бочки Конотопського району на Сумщині в сім'ї вчителів. Після закінчення в 1960 р. Ніжинського педінституту працював учителем біології.
А. Давидов створив для дітей багато книг — у тому числі і науково-художніх, у яких розповідається про життя природи. Перша книжечка „Ширшає виднокруг” вийшла 1967 р., далі — „Сонячні вершники”, „Без креслень і кельми”, „Знай, люби, бережи”, „Скарб” та ін. Збірка повістей та оповідань „Не так вже й тісно на землі” дістала високу відзнаку — премію Лесі Українки.
Твори А. Давидова приваблюють глибоким знанням природи, любов'ю до неї, а також розумінням внутрішнього світу дітей. Письменник прагне прищепити їм бажання вивчати світ рослин і тварин, берегти його. Він пише й про людські стосунки, про дитячі справи, пригоди, вчить шанувати сучасне й минуле.
А. Давидов пише не тільки оповідання, але й казки. Краща із них — про Озивайка, лісового хлопчика, який доглядає ліс, дружить з тими, хто любить природу.

Прочитайте статтю на стр. 130
Дайте відповіді на питання:
— Де і коли народився Анатолій Давидов?
— Яку освіту він отримав?
— Про що писав у своїх науково-художніх творах для дітей?
Пригадай!




























       Прочитайте науково-художне оповідання А. Давидова „Свідки минулих епох” (с. 130-134)
              1.Словникова робота.
Знайдіть тлумачення слів безапеляційний, мушля, перлівниця, русло, стариця, перев'язка у підручнику (с. 131-132,135).
Стрімголов — дуже швидко, прожогом.
Короткозорі — який погано бачить на далекій відстані (про очі); близькозорий.
Фізіономія — обличчя.
Заздалегідь — за якийсь час до чого-небудь; наперед.
             2. Знайдіть в тексті відповіді на питання
— На чому подорожували герої?
— Хто вів машину?
— Прочитайте, як автор пише про майстерність водія.
— Що робив Петько?
— Яке захоплення було у Петька і Славка?
— Про кого вони знімали фільм у Карпатах?
— Чим цікавий птах рінник?
— Як була оцінена робота хлопців?
— Як пристала до товариства Іра?
— Куди приїхали товариші під вечір?
— Знайдіть опис озерця, біля якого вони зупинилися.
— Де вибрали місце для зйомки?
— Яка тварина виринула на поверхню?
— Прочитайте, як діти спостерігали за нею.
— Чому зникли хохулі?
— Як Володимир Іванович пояснив їх поведінку?
— Хто показав дітям житло хохуль?
— Чому хохуль треба охороняти?

Домашнє завдання
Виразне читання стр.130-135, в зошиті написати характеристики Петька і Славка.

Немає коментарів:

Дописати коментар